Köpvillkor

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ samt att använda av oss stora och kända transportörer.
Moms på 25 % ingår i alla priser. Du har möjlighet att välja vilket betalsätt som passar dig bäst. Vi erbjuder 3 olika sätt att betala ditt köp: Betalning med VISA eller Mastercard, direktbetalning via internetbank eller betalning via faktura.

Frakt

Vi erbjuder fri frakt när du handlar för mer än 500 kronor, annars betalar du 39 kronor i fraktavgift. Vi tycker inte att du som kund ska behöva oro dig för vad frakten blir när du handlar hos oss, så därför håller vi det enkelt. (Vid retur/ånger får du alltid betala för portokostnaden.)  
För leveranser samarbetar Babyroom.se med Posten, DHL och LGT Logistic för att säkert leverera din beställning.
Vi har valt Posten som huvuddistributör främst på grund av deras många och spridda utlämningsställen, deras snabba och trygga leveranser samt smidiga leveranser rakt ned i brevlådan (för de mindre varorna). Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder runt om i landet. DHL levererar de flesta leksakerna och LGT Logistic använder vi för barnsängar.
Vi skickar inte beställningar utanför Sverige.

Öppet köp / Ångerrätt

Vid köp från Babyroom.se har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Kontakta vår kundservice för att få returadress.  
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Om transportskador uppstår på grund av bristfällig emballering debiteras det dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du som kund måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
Vid nyttjande av ångerrätten så kontakta oss genom att maila oss på info@babyroom.se för att få information om lageradress och underlag för returen. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamationer

Babyroom.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer. Påtala fel omgående till Babyroom.se och invänta svar innan du skickar tillbaka något. Felaktig eller skadad vara ska reklameras snarast möjligt. Om felet inte ligger hos oss, måste du själv betala returfrakten, annars står vi för returkostnaden. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur.
Vid reklamation av produkt skall du logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i din reklamation på "Din sida". Då fylls dina användaruppgifter automatiskt i och du kan se status på tidigare lagda reklamationer.
Om paketet är skadat vid leverans ska du genast göra en reklamation hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att Alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Vi står i dessa fall för returfrakten. Kontakta oss innan du returnerar varan. OBS. Vid reklamation av kläder så måste varan vara förpackad i originalpåsen.

Betalning

Vi arbetar med säkra och trygga betalningslösningar genom Klarna. Hos oss på Babyroom.se så kan du betala med kort, faktura, avbetalning och banköverföring.